Jak dodać certyfikat na LinkedIn? Prosta instrukcja w 4 krokach
Tworzysz profil na LinkedIn i chcesz zaprezentować swoje umiejętności? A może już masz profil, ale trochę się zakurzył, a teraz przyszedł czas, żeby go zaktualizować? Certyfikaty to świetny sposób na pokazanie i potwierdzenie swoich kompetencji. Zobacz, jak dodać certyfikat na LinkedIn do swojego profilu i przyciągaj uwagę właściwych osób – rekruterów, klientów, kontrahentów.
Masz za sobą kilka ciekawych kursów i chcesz się pochwalić nowo zdobytymi umiejętnościami. Myślisz sobie, że to doskonały czas na odświeżenie profilu na LinkedIn. Z zapałem bierzesz kubek kawy, siadasz przed komputerem, logujesz się na swój profil i … uchodzi z Ciebie cała energia. Profil na LinkedIn ma tyle funkcjonalności, że można się trochę pogubić.
Spokojnie! Dodawanie certyfikatów na LinkedIn nie powinno Cię przerażać. Nie jest tak skomplikowane, jak Ci się wydaje. To zaledwie kilka kroków, które wzbogacą profil, odsłonią Twój profesjonalizm i przyciągną potencjalnych pracodawców lub klientów. Pomoże Ci w tym ta prosta instrukcja.
1. Jak przygotować certyfikat, żeby dodać go do profilu na LinkedIn?
Odpowiednio przygotowany dokument to ważny krok, który poprowadzi Cię do uzyskania adresu URL. Jest on niezbędny do dodania certyfikatu na swoim profilu. URL? Ale co to takiego i gdzie to znaleźć?
Znajduje się w górnym pasku wyszukiwarki.
Potem umieścisz adres URL swojej strony w LinkedIn. W ten sposób uzyskasz link prowadzący do Twojej strony www z dobrego źródła. Wpłynie to dobrze na pozycjonowanie witryny.
Certyfikat w wersji elektronicznej można przygotować na dwa sposoby. Inaczej zrobią to przedsiębiorcy prowadzący swoją stronę internetową, a inaczej osoby, które nie mają witryny. W zależności od tego, do której grupy należysz, postępuj zgodnie ze wskazówkami poniżej.
Mam certyfikat w wersji elektronicznej i nie prowadzę strony internetowej.
Jeśli należysz do tej grupy, postępuj zgodnie z podanymi punktami:
- Umieść certyfikat na Dysku Google.
- Najedź na plik i kliknij na niego prawym przyciskiem myszki.
- Na pasku, który się wyświetlił, wybierz: Pobierz link.
- Zachowaj skopiowany link. Będzie Ci potrzebny w następnych krokach.
Jestem przedsiębiorcą i prowadzę stronę internetową.
Jeśli to Twoja grupa, postępuj w następujący sposób:
- Umieść artykuł na swojej stronie internetowej w sekcji: Media w WordPress.
- Skopiuj adres URL i zachowaj go.
2. Co z wersją papierową?
Co jeśli masz certyfikat w wersji papierowej? Nie przejmuj się. Też da się go umieścić na LinkedIn. Będzie Ci do tego potrzebny skaner lub aplikacja na telefon do skanowania dokumentów, np. Adobe Scan lub CamScanner.
Jeśli masz już zeskanowany certyfikat, wiesz, co zrobić dalej. Umieść go na Dysku Google lub na swojej stronie internetowej i postępuj zgodnie ze wskazówkami powyżej.
3. Jak dodać certyfikat do profilu na LinkedIn?
Masz już certyfikat oraz adres URL. Teraz możesz zalogować się na LinkedIn i w prosty sposób dodać swój dokument do profilu.
Jeśli umieszczasz pierwszy certyfikat, najpierw dodaj część: Licencje i certyfikaty:
- Kliknij ikonkę: Ja w prawym górnym rogu.
- Wybierz: Wyświetl profil.
- Następnie kliknij w: Dodaj część profilu
- Na rozwiniętej liście wybierz: Polecane, a następnie: Dodaj licencje i certyfikaty.
- Uzupełnij pola właściwymi danymi.
Co z adresem URL?
Spokojnie! Już go masz. Najedź myszką na pole: Adres URL i wklej go.
- Teraz pozostało Ci tylko kliknąć: Zapisz i… gotowe.
Gratuluję! Pierwszy certyfikat właśnie pojawił się na Twoim profilu.
4. Jak dodać więcej certyfikatów do profilu na LinkedIn?
Jeśli chcesz dodać więcej certyfikatów, powtórz powyższe kroki lub wykorzystaj do tego znaczek plus w utworzonej przez siebie sekcji: Licencje i certyfikaty.
Podsumowanie:
Potrafisz już dodawać certyfikaty na LinkedIn. Pamiętaj, aby robić to zawsze, kiedy zdobędziesz dyplom potwierdzający nowe umiejętności. Dzięki temu Twój profil będzie zawsze aktualny i częściej wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Przede wszystkim będzie przyciągał uwagę potencjalnych pracodawców lub klientów.
Dodanie certyfikatu na LinkedIn to także ważny krok w budowaniu swojej marki personalnej. Budowanie silnej marki personalnej na LinkedIn jest niezwykle ważne w dzisiejszych czasach, ponieważ pozwala na zdobycie zaufania i rozpoznawalności wśród potencjalnych pracodawców, klientów lub partnerów biznesowych.
Potrzebujesz stworzyć skuteczny, profesjonalny profil, który promuje i sprzedaje nawet bez Twojego zaangażowania, bo pokazuje Ciebie, a nie jest tylko jak nudne CV? Skorzystaj z kursu: Skuteczny profil na LinkedIn
Jak dodać język profilu na LinkedIn i zwiększyć swoje zasięgi?
Nie wiesz, jak dodać język obcy do profilu? Sprawdź, co zrobić, żeby Twój profil na LinkedIn był dostępny w różnych wersjach językowych.
SEO na LinkedIn – 10 kroków do zwiększenia widoczności profilu
Chcesz zwiększyć widoczność Twojego biznesu? Wykorzystaj do tego LinkedIn i dzięki kilku zasadom SEO spraw, aby inni łatwo Cię znaleźli.