Jak dodać język profilu na LinkedIn i zwiększyć swoje zasięgi?

Podziel się:

Opcje językowe na LinkedIn to doskonały sposób, aby otworzyć się na nowe możliwości. Pracujesz w międzynarodowym środowisku? Chcesz, aby Twój profil był wyszukiwany po słowach kluczowych w obcym języku? A może szukasz pracy na zagranicznych rynkach? Skorzystaj z możliwości utworzenia profilu w języku obcym, aby użytkownicy z innych krajów mogli Cię poznać i nawiązać z Tobą relacje. Ten artykuł pomoże Ci w łatwy sposób dodać inny język profilu LinkedIn.


Kiedy zakładasz konto na LinkedIn, platforma wybiera język polski jako domyślny na podstawie Twojej lokalizacji. Oznacza to, że Twój profil wyświetla się innym w tym języku. A co jeśli Twoja grupa docelowa posługuje się innym językiem, na przykład angielskim?

Jeżeli zaprosisz anglojęzyczną osobę do sieci kontaktów, to zobaczy ona Twój profil w tej wersji językowej, jakiej użyłaś podczas instalacji LinkedIn, czyli najprawdopodobniej po polsku. Treści, którymi uzupełniłaś profil nie przetłumaczą jej się “z automatu”. A przecież zależy Ci na tym, aby Twój odbiorca rozumiał treści, które publikujesz i reagował na nie.

W takiej sytuacji pamiętaj, że Twój profil powinien być spójny językowo. Twoi odbiorcy chcą czytać o Tobie w swoim języku. Unikaj sytuacji, w której uzupełnisz profil po angielsku, ale posty piszesz w języku polskim. Kiedy jedną sekcję profilu masz uzupełnioną po angielsku, a pozostałe po polsku, to także nie wygląda profesjonalnie.

Nie masz wpływu na to, w jakim języku użytkownicy korzystają z platformy LinkedIn. Możesz jednak utworzyć profil w innym języku niż Twój ojczysty i umożliwić Twoim użytkownikom odczytanie go w ich języku, a  jednocześnie zachować spójność i profesjonalizm. Jest na to rozwiązanie. Jakie?

Profil LinkedIn w innym języku

Twój profil na LinkedIn może być dostępny w różnych wersjach językowych. Jeśli udostępnisz konto dodatkowo w języku angielskim, osoba używająca tego języka zobaczy Twoje treści w swoim języku, nawet jeżeli masz już też profil uzupełniony po polsku. Pozwoli jej to lepiej poznać Ciebie i Twoją markę, a Ty zwiększysz szansę na zdobycie nowego klienta lub ciekawej pracy.

Profil LinkedIn w języku obcym pozwoli Ci również wykazać, że biegle posługujesz się danym językiem. Jest to ważne zwłaszcza wtedy, gdy poszukujesz nowej pracy w międzynarodowym środowisku albo chcesz przyciągnąć zagranicznych klientów.

Warto także rozważyć utworzenie profilu właśnie w tym konkretnym języku — angielskim. Dlaczego? Ponieważ w dobie globalizacji i rewolucji cyfrowej język angielski jest mocno obecny w otaczającej nas rzeczywistości. Czy się to komuś podoba, czy nie, nie da się zaprzeczyć faktom. Język korporacji i język stanowisk na LinkedIn to język angielski. Warto więc otworzyć się na świat przez okno, jakim jest LinkedIn i wykorzystać szansę na budowanie zagranicznej sieci kontaktów.

Mam dla Ciebie jeszcze jedną dobrą wiadomość.

Opcje językowe są dostępne na LinkedIn za darmo. Możesz je wykorzystać na swoim prywatnym koncie i tym firmowym.

Język profilu LinkedIn — jak go dodać?

Utworzenie profilu na LinkedIn w innym języku nie sprawi Ci trudności. Zrobisz to w ośmiu prostych krokach. Zaloguj się na swoje konto i postępuj zgodnie ze wskazówkami znajdującymi się poniżej.

  • Kliknij ikonę: Ja i wybierz: Wyświetl profil.
  • Po prawej stronie znajdź opcję: Język profilu.
  • Kliknij ikonę z ołówkiem. 
  • Teraz wybierz opcję: Dodaj język.
  • Wybierz interesujący Cię język z listy, która się rozwinęła.
  • Uzupełnij pola: Imię i Nazwisko, jeśli są inne w wybranym przez Ciebie języku.
  • Teraz uzupełnij w wybranym przez siebie języku pole: Nagłówek
  • Kliknij: Utwórz profil.

Zobacz poniżej, jak wyglądają poszczególne kroki:

W swoim profilu wybierz opcję: Język profilu.
W swoim profilu wybierz opcję: Język profilu
Dodaj język, aby utworzyć profil LinkedIn w innym języku.
Dodaj język, aby utworzyć profil w innym języku.
Wybierz język, w którym chcesz przygotować profil na LinkedIn.
Wybierz język, w którym chcesz przygotować profil na LinkedIn.
Uzupełnij odpowiednie elementy profilu LinkedIn w wybranym języku obcym.
Uzupełnij odpowiednie elementy profilu LinkedIn w wybranym języku obcym.

Gotowe. Twój profil w innym języku został właśnie utworzony. Czy to oznacza, że teraz masz dwa konta na LinkedIn? Nie. Nadal masz jedno konto, ale dostępne w dwóch wersjach językowych.

Jeśli znasz więcej niż jeden język obcy i chcesz docierać do użytkowników w różnych krajach, śmiało możesz stworzyć więcej wersji językowych swojego konta. Potencjalni pracodawcy też na pewno zwrócą na to uwagę. To szansa na wyprzedzenie konkurencji i zdobycie ciekawych propozycji zawodowych, a także wynegocjowanie wyższych zarobków.

Jak informuje sam LinkedIn, możesz mieć jeden profil w każdym języku. Skorzystaj z tego, aby inni łatwiej mogli znaleźć Twoje konto.

Dbaj o swój profil LinkedIn w języku obcym

Teraz, gdy dodajesz treści na swoim koncie, nie zapominaj uzupełniać swojego profilu w języku obcym. Dbaj o niego tak, jak dbasz o profil w języku ojczystym, aby użytkownicy z innych krajów mogli na bieżąco obserwować Twoje osiągnięcia. Informuj ich o swoich sukcesach i zachęcaj do regularnego zapoznawania się z Twoimi treściami.

Zadbaj też o to, aby informacje na obu wersjach językowych były aktualne i zgodne z Twoimi celami obecności na LinkedIn.

Aby Twój profil był wyświetlany wysoko w wynikach wyszukiwania na LinkedIn i w Google, i pomógł Ci docierać do potencjalnych klientów i pracodawców, zadbaj o SEO na LinkedIn. W tym artykule na moim blogu znajdziesz więcej wskazówek, które ułatwią Ci budowanie profesjonalnego profilu.


Podsumowanie:

Opcje językowe na LinkedIn to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy oferują swoje usługi klientom posługującym się językami innymi niż język polski, pracują w międzynarodowym środowisku lub szukają posady za granicą.

Przygotowanie profilu w innej wersji językowej wymaga czasu i zaangażowania, ale może przynieść doskonałe efekty. Profil utworzony w obcym języku doda Ci profesjonalizmu i otworzy dodatkowe możliwości biznesowe i zawodowe. Warto skorzystać z każdej możliwości pozyskania nowego klienta lub partnera biznesowego, a także ciekawych propozycji współpracy.

Potrzebujesz stworzyć skuteczny, profesjonalny profil, który promuje i sprzedaje nawet bez Twojego zaangażowania, bo pokazuje Ciebie, a nie jest tylko jak nudne CV? Skorzystaj z kursu: Skuteczny profil na LinkedIn

Podziel się: